EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Виена залага на водородния електротранспорт 

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Виена залага на водородния електротранспорт 

mail17:35 | 06.08.2024прегледи 809 коментарикоментари 0


От средата на 2025 г. електрическите автобуси по линии 2А и 3А във Виена ще бъдат заменени от нови водородни електрически автобуси. След общоевропейски търг транспортното предприятие "Виенски линии" инвестира в десет нови микробуса на италианския производител Rampini. Тези автобуси ще се захранват както с водород, така и с електричество и са първите микробуси с тази технология.

Автобусите Rampini Hydron се задвижва от електромотор с мощност 230 kW, който черпи енергия от 170 kWh батерия. При тези микробуси се използва т.н. зелен водород, който се получава от електролиза на вода като се използва възобновяема енергия. Водородният автобус на горивна клетка работи с електромотор.

Необходимата електроенергия идва от водорода, който в устройство (т.н. горивна клетка) на борда на автобуса генерира електроенергия чрез електрохимична реакция между подавания от резервоара водород и кислорода от въздуха, която захранва мотора. Отпадъчният продукт от тази електрохимична реакция е вода, т.е. енергийният цикъл следва естествения кръговрат на водата.

Автобусът може да се използва цял ден без презареждане благодарение на технологията за удължаване на пробега. Това означава, че инфраструктурата за зареждане в центъра на града вече не е необходима. 

Микробусите са с дължина 8 м, ширина 2,2 м и височина 3,25 м. Общият брой места е 42 , като в салона има 13 седящи места, 28 места за правостоящи и 1 комбинирана седалка. 

За покупката и поддръжката на новите автобуси Виена инвестира съвместно с австрийското Министерството на околната среда и Европейския съюз около 12 милиона евро. Тези автобуси правят Виена европейски лидер в декарбонизацията на обществения транспорт. Необходимият зелен водород се произвежда директно във Виена.

Снимка:© Robert Peres

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg